Lesrooster - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van Astrid Sperling - WaarBenJij.nu Lesrooster - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van Astrid Sperling - WaarBenJij.nu

Lesrooster

Door: astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

16 Maart 2010 | Duitsland, Bremen

Hallo!

Hier weereens een verslagje van mij. Ik vond de reacties tot nu toe heel leuk om te lezen!!

De afgelopen 2 weken waren een beetje chaotisch, maar ook heel leuk :). Na de week van de presentaties en duitse lessen en een sightseeingtour in het weekend, begon ik de 2de week met een hoopvol gevoel.

Nou dat werd op maandag gelijk de grond ingeslagen, aangezien de lessen die ik gekozen had, verschrikkelijk waren! Ja wij hebben gewoon een lijst van 5 pagina's gehad met alle lessen daarop en met de boodschap: zoek je eigen lesrooster maar uit en zorg maar dat je je aantal punten haalt. (tuurlijk helpen ze wel als je vragen had hoor) Nou ik moet 30 punten hebben voor nederland, dus dat was een hele opgave!! Veel lessen overlappen en dan kon ik dat vak weer niet volgen, en dan dat andere weer niet. Ik denk dat ik in 4 dagen, 12 lesrooster bedacht heb. :'( Ik kon wel janken! Zeker toen 's maandags bleek dat ik de lessen die ik dan gekozen had, helemaal niks waren!! Maar na een flinke opppepper van Ben, ben ik maar weer verder gaan puzzelen haha.
Gelukkig waren de lessen de volgende dag heel leuk en interessant, dus dat gaf me ook een goed gevoel. ook de rest van de week ging aardig goed, op paar lessen na :).

Nu een week later heb ik mijn definitieve rooster. Op maandag van 9.45-13.00 en dan van 15.45-19.00, dinsdag van 9.45-15.30, woensdag van 8.45-13.00 en van 15.45-19.00 en donderdag van 9.45-13.00 en van 17.30-19.00. Vrijdag lekker vrij!
p.s. mn lessen zijn allemaal in het engels, kon ook duits kiezen, maar die kwamen niet uit in mn rooster.

We hadden afgelopen week ook gaming night, een avond met spelletjes om elkaar te leren kennen: nou alle internationale studenten konden elkaar al wel een beetje/tot behoorlijk goed en het grappige was dat de organisatoren op 20 mensen hadden gerekend, maar wij onderling afgesproken met zn allen te gaan, dus stonden we daar met zn 70en!! Ja dat was even slikken voor ze en een tekort aan chips, limo en bier haha. Het was gelukkig een gezellige avond.

Verder ben ik afgelopen weekend naar de 3d film alice in wonderland geweest, want ze lieten deze in het engels zien i.p.v. het immer nagepraart van die duitsers :P. Was een super leuke film, een echte aanrader! Verder ben ik zaterdag met nathalie, jakob en nick de stad in gegaan...was van plan niks te kopen...dan weet je het wel: geld uitgegeven! Maar kon ook bijna niet anders, want ze hebben hier een winkel zo groot als 5x de H&M en 2x zo goedkoop: shirts voor 4 euro en spijkerbroeken voor 15 enzo! Tis buutegeweun zoals wij dat zeggen :P

Op zondag is Patricia, een maisje uit polen blijven eten, was ook zeer leuk! Dit leidt me allemaal beetje af van jullie, dus daar benk wel blij om. Af en toe heb ik weleens heimwee, maar gelukkig niet in zorgwekkende porties.

Ik ga weer een nieuwe week tegemoet met hopelijk weinig verveling/heimwee en kijk enorm uit naar de paasvakantie, want dan kom ik even naar huis!


  • 17 Maart 2010 - 18:10

    Marloes:

    Hey Astrid!Uiteindelijk heb je wel een lekker rooster he, lekker elke vrijdag vrij. Fijn om te horen dat alles goed met je gaat. Gelukkig heb je nu wel wat leukere lessen.. Veel succes nog. Groetjes

  • 21 Maart 2010 - 18:30

    Marja En Jasmijn:

    Ha meis wij missen jou ook. leuk dat jij je draai gevonden heb en heimwee moet je houden anders kom je niet meer terug !! haha :) marja

    Hoi As inmiddels eindelijk mijn P hoi hoi :) en ik ben nu ook een gevaar op de weg heeeeeeeeerlijk. Geniet van je uitstap tot gauw Jasmijn

  • 21 Maart 2010 - 19:53

    Lianne:

    Heey meis,

    Zo te lezen vermaak je je wel daar! Nog een paar daagjes en je bent weer eventjes in Ouddurp! Tot dan! Groetjes x Lianne

  • 23 Maart 2010 - 09:42

    Tantetje:

    Hoi Astrid,

    Nu mis je vandaag wel die heerlijke gebakjes natuurlijk, nou koop maar op zijn kosten zo'n heerlijke duitse apfelstrudel ;-) Ik heb deze week ook nog een handige vertaalhulp gevonden, werkelijk alle talen kun je omzetten naar het nederlands en andersom, probeer het maar eens: Google=> bovenaan meer kiezen=> vertalen !
    Pasen komt eraan!!! nog maar een weekje + een paar dagen!!!
    Bea XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bremen

Mijn eerste reis

Studeren op de hochschule bremen!

Recente Reisverslagen:

07 April 2010

paasvakantie

16 Maart 2010

Lesrooster

06 Maart 2010

eerste week

28 Februari 2010

Bremen!

28 Februari 2010

Heenreis en kamer!
Astrid

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 4985

Voorgaande reizen:

27 Februari 2010 - 10 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: